FAQ: Vanliga frågor och svar
Före beställning
Hur beställer jag på lunzo.se?
Lägg den önskade produkten i varukorgen. Gå sedan till varukorgen.
När du klickar på knappen FRAKT OCH BETALNING ser du det valda frakt- och betalningssättet. Klicka sedan på knappen LEVERANSUPPGIFTER för att ange dina kontaktuppgifter, leveransadress och faktureringsadress.
Du slutför beställningen genom att klicka på knappen SKICKA BESTÄLLNINGEN.
Varför anges säljaren vid varje produkt?
Lunzo.se är en marknadsplats. Det innebär att du handlar direkt från utvalda säljare och vi på Lunzo förmedlar köpet till dig som kund. Därför anges säljaren vid varje produkt. Du får varan direkt från den valda säljaren.
Vad är leveranstiden?
Varje säljare har olika leveranstider, men den vanliga leveranstiden är 5–20 dagar från det att din beställning har betalats.
Är expressleverans möjlig?
Tyvärr är expressleverans för beställningar via Lunzo.se Marketplace för närvarande inte möjlig. Ingen av säljarna erbjuder denna leveransmetod just nu.
Jag vill beställa med postförskott. Är det möjligt?
Tyvärr är postförskott inte möjligt eftersom alla säljare på vår Marketplace har lager utomlands. Vi erbjuder följande betalningsmetoder: Kortbetalning, Klarna Betala senare, Apple Pay och Google Pay.
Du behöver dock inte oroa dig. Vi garanterar ett tryggt köp – om varan inte levereras inom vår garanterade leveranstid får du självklart pengarna tillbaka från oss.
Efter beställning
Vad är statusen på min beställning och när kommer den fram?
Tveka inte att kontakta oss på vår e-postadress info@lunzo.se angående statusen på din beställning – vår kundtjänst ger dig all information du behöver.
Hur levereras mitt paket?
Din beställning levereras direkt till din adress. Beställningar levereras oftast med PostNord, och mindre försändelser kan läggas direkt i din brevlåda. Större eller tyngre paket kan levereras med DHL, DPD, UPS eller GLS. Observera att det inte är möjligt att välja fraktbolag – det är upp till varje säljare vilket fraktbolag som används.
Om du vill veta vilket fraktbolag din valda säljare använder är du välkommen att kontakta oss via e-post: info@lunzo.se
Hur returnerar jag min beställning?
Efter att du har skickat in ett skriftligt meddelande i tid kan du returnera varan till säljaren (säljaren är inte Lunzo.se).
Mer information hittar du i artikeln Ångerrätt och retur.
Kan jag spåra min beställning?
Kontakta vår kundtjänst via e-post: info@lunzo.se
Om vi redan har fått ett spårningsnummer från den säljare du valt delar vi det gärna med dig.
Problem med beställningen
Vad ska jag göra om min beställning inte har levererats?
Som en marknadsplatsplattform garanterar vi ett tryggt köp. Vi garanterar att varan levereras av säljaren inom 120 dagar från det att din betalning har mottagits på vårt bankkonto.
Om du inte har fått din beställning inom vår garanterade leveranstid, vänligen meddela oss detta via e-post: info@lunzo.se
Varan jag fick är skadad. Hur ska jag gå tillväga?
Om du har fått en skadad vara, skicka oss bilder på varan där skadan tydligt syns, samt en bild på originalförpackningen som varan levererades i. Skicka allt till vår e-postadress: info@lunzo.se
Jag har fått fel vara. Hur ska jag gå tillväga?
Om du har fått en annan vara än den du beställde, skicka oss bilder på varan samt på originalförpackningen som varan levererades i. Skicka allt till vår e-postadress: info@lunzo.se
Storleken passar inte och jag vill byta. Hur gör jag?
Om den storlek du beställt inte passar, kontakta oss via e-post på info@lunzo.se och ange vilken storlek du önskar istället. Vår kundtjänst kommer att ge dig exakta instruktioner för hur du går tillväga vid ett storleksbyte.