Om du har fått en skadad vara, skicka oss bilder på varan där skadan tydligt syns samt en bild på originalförpackningen som varan levererades i. Skicka allt till vår e-postadress: info@lunzo.se
Om du har fått en annan vara än den du beställde, skicka oss bilder på varan samt på originalförpackningen som varan levererades i. Skicka allt till vår e-postadress: info@lunzo.se
Som en marknadsplatsplattform garanterar vi ett tryggt köp. Vi garanterar att varan levereras av säljaren inom 120 dagar från det att din beställning har betalats. Vid betalning via banköverföring räknas betalningsdatumet som det datum då vi mottagit din betalning på vårt bankkonto.
Om du inte har fått din beställning inom vår garanterade leveranstid, vänligen meddela oss detta via e-post: info@lunzo.se
Marketplace-operatören Lunzo s.r.o. fungerar som mellanhand vid köp av varor mellan köpare och säljare, genom att förmedla köp av varor från säljare till köpare.
Lunzo s.r.o. är inte och kan inte hållas ansvarigt för varans kvalitet eller beskaffenhet, eller för att varan uppfyller europeiska normer och standarder.
Reklamationer av levererade varor (anspråk på grund av fel i varan eller skada som orsakats av sådan fel) hanteras av köparen direkt med den aktuella säljaren.
Hos Lunzo s.r.o. kan du reklamera:
- Utebliven leverans av vara
- Leverans av fel vara
Hos Lunzo s.r.o. kan du inte reklamera:
- Varans kvalitet eller beskaffenhet
- Överensstämmelse med europeiska normer och standarder
Operatören fattar beslut om reklamationen omedelbart, i komplicerade fall inom 3 arbetsdagar. Denna tidsfrist inkluderar inte skälig tid beroende på typ av tillhandahållen tjänst. Den maximala handläggningstiden för reklamationen är 30 dagar.
Vid godkänd reklamation förbinder sig operatören att återbetala beloppet till det bankkonto som angetts i reklamationen inom fem arbetsdagar efter att ärendet har behandlats. Återbetalningen sker via banköverföring.