Efter ett skriftligt meddelande i rätt tid kan du returnera varan till säljaren (säljaren är inte Lunzo.se). Observera att returfrakt kan medföra en kostnad för dig.
Så här gör du:
1. Kontakta vår kundtjänst via e-post: info@lunzo.se
2. Om de lagstadgade villkoren för retur är uppfyllda, tar vi kontakt med den aktuella säljaren och sköter kommunikationen om returen åt dig.
3. Du får instruktioner för retur beroende på vilket alternativ säljaren erbjuder. Du kan antingen få en returetikett för kostnadsfri retur tillsammans med ett SMS med information om upphämtning av paketet av en kurir, eller en returadress med instruktioner om hur du ska gå tillväga.
I vissa fall, ja.
Generellt gäller att säljare som erbjuder varor till lägre priser ofta inte erbjuder kostnadsfri retur, vilket innebär att du som kund står för returfrakten.
Detta är dock inte en regel – även säljare av dyrare produkter kan välja att inte erbjuda kostnadsfri retur.
Om du vill ta reda på vilken returmetod som gäller för just din säljare, och om det är du eller säljaren som står för returfrakten, är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på e-post: info@lunzo.se
När säljaren har tagit emot din retur, återbetalar vi det fakturerade beloppet inom några arbetsdagar. Detta sker vanligtvis automatiskt.
Du kan ångra din beställning skriftligen inom den lagstadgade ångerfristen på 14 dagar från att du tagit emot varan, utan att ange något särskilt skäl.
Varan kan därefter returneras till säljaren (säljaren är inte Lunzo.se).
När du har fått en returetikett eller returadress från oss eller den aktuella säljaren har du fem dagar på dig att lämna in paketet till posten eller annan transportör och skicka spårningsnumret till oss via e-post som bekräftelse på att returen skickats inom den angivna tiden.